01 Februari 2011

Balikpapan, Kalimantan Timur, Indonesia Part 1

Salam semua..
Lama tak update kan blog…

Ok lah kali nie saya nak ceritakan tentang percutian saya bersama suami tercinta di Balikpapan. Actually aku sebenarnya tak tahu langsung pasal Balikpapan semuanya gara-gara Air Asia buat promosi RM33.00 sehala. Then bila aku apply untuk 2 orang jadiknya RM200.00 pergi balik termasuk tax.

Aku nie tak lar tahu sangat pasal Balikpapan nie tapi aku rajin search kat internet. Tapi tak banyak sangat yang ada info tentang Balikpapan nie. Ini adalah pertama kali aku dan suamiku ke negara orang berdua sahaja.

Mulanya risau jugak, pasal tak tahu keadaan dekat Balikpapan nie kan. Tanya kengkawan sorang pun tak tahu, gelakkan aku lagi ada. Hampeh tul... but its ok aku tak ambik hati pun... huhuhu

Sebelum aku pergi sana aku telah booking hotel melalui http://www.booking.com/ so kat sini aku boleh book but dia Cuma nak kena guna credit card untuk application tue sebagai bukti lar tapi tak bayar lagi. So aku pun pinjam lah kad kredit kakak aku. Al maklum lar gaji kecik tak mampu nak buat kredit kad.

Aku booking Hotel Aston di balikpapan. Actually korang jangan tersilap Hotel Aston nie ada 2 tempat satu kat Balikpapan lagi satu kat Samarinda

Samarinda adalah ibukota bagi Kalimantan Timur. Inipun aku baru tahu bila tanya2 orang kat Balikpapan tue.


Lambang Kota Balikpapan

Gawi Manuntung Waja Sampai Kaputing
(bahasa Banjar: Apabila memulai suatu pekerjaan harus sampai selesai pelaksanaannya)



OK lah nanti aku sambung ke part 2 yerk...




Tiada ulasan: