08 Januari 2011

Tak Suka Orang yang Bangga Diri n Mengada-ngada

Actually aku buat posting nie pasal aku nak luahkan sangat... pasalnya aku rasa menyampah bila ada hamba Allah nie yang sangat melebih-lebih dan mengada-ngada... Kalau korang nak tahu aku nie bukan seorang yang suka sangat menyampah kat orang.. but kali nie aku rasa sangat menyampah if selalu sangat citer tentang dia n keluarga dia... So menyampah ok....

Mulanya aku ingatkan aku sorang jer yang menyampah tapi ramai juga yang rasa cam gitu.. Aku paling tak suka pompuan yang tak reti berdikari and terlalu mengharapkan somebody untuk buat apa-apa pun... Entah lah maybe aku bukan orang yang macam tue kot... but nobody knows one day aku akan jadi gitu kan... hahhahah..

Hamba Allah nie mmg sentiasa cerita pasal diri dia dan keluarga dia...tak pernah nya ada yang kurang...boleh dikatakan apa yang diceritakan menggambarkan diri dia ni cukupppp SEMPURNA... biasanya org macam tu mmg tak suka kalah so mesti dia akan pastikan yg dia ajer yg menang...so ceritanya jangan layan sangat  orang macam nie sbb kalo dilayan orang macam nie, kadang - kadang diambik kesempatan pulak....

Memang pun part amik kesempatan tue aku ada nampak gak lar... so aku kekadang malas nak layan... Aku tak nafikan dalam dunia nie setiap manusia dilahirkan dengan personaliti yang berbeza. Dah pasti ada yang bersifat negatif. Memang mereka yang bercakap besar ni sedikit sebanyak akan menyebabkan orang lain tidak senang untuk berdamping dengannya.. Namun ada juga yang suka berdamping dengan mereka.. Heran gak orang yang bleh berdamping ngan dia nie.. Samada nak jaga hati or else.. don't know...
Kesimpulannya aku nak bagitahu kat sini..Bercakap besar sehingga menimbulkan perasaan riak merupakan sesuatu yang patut dijauhkan. Ini kerana selain ianya merupakan antara dosa besar ia juga akan memberi tanggapan yang kurang senang oleh pihak lain…Bersikap berhati-hati dalam percakapan perlu diamalkan.. Amalkan resmi padi tunduk selalu dan jangan menjadi lalang yang tegak namun kosong isinya.. Semoga idea yang sedikit ini mampu memberi sedikit sebanyak pedoman kepada semua yang membaca termasuk orang yang menaip ini.,,amin..


Tiada ulasan: